Powrót do góry
Przypominamy, iż zbieranie za zużyta energię elektryczną na poszczególnych działkach jest dwa razy w roku: maj-czerwiec oraz wrzesień-październik. Po upływie 3 miesięcy od terminu płatności, działka zostaje odłączona od energii elektrycznej.
e-mail: ponczo@wp.pl
Przydział terenu pod założenie Pracowniczego Ogrodu Działkowego nastąpił na podstawie protokołów przekazania (pierwszy w roku 1976 roku oraz drugi w roku 1979).
W maju 1977 roku pierwsi działkowicze weszli na swoje 300 metrowe tereny. Początkowo przydzielono 528 działek. Następnie przyznano nowe tereny, które pozwoliły na przydzielenie dodatkowych 97 działek. Warto tutaj wspomnieć, że nasz Ogród jest jednym największych ogrodów w województwie łódzkim i największym w powiecie piotrkowskim na 302 funkcjonujące.
Przydziały działek odbywały się za pośrednictwem dziesięciu zakładów pracy, w tym między innymi:
Pierwszy Zarząd ogrodu wybrany został dniu 28 listopada 1978 roku, po którym nastąpiło nadanie nazwy ogrodu „Słoneczna Polana”. To właśnie z uwagi na to wydarzenie, Zarząd podjął decyzję o przyjęciu roku 1978 jako początkowego w historii ogrodu.
Przewodniczącym pierwszego Zarządu został Józef Marciniak. Piastował On swoją funkcję do roku 1983. W skład Zarządu wchodzili również przedstawiciele poszczególnych zakładów pracy.
Kolejnymi przewodniczącymi/prezesami Zarządu byli:
1983 – 1998 Salamaga Aurelia
1998 – 2000 Spałka Włodzimierz
2000 – 2001 Rychter Marek
2001 – 2005 Bąbol Stanisław
2005 – 2006 Szczepkowski Zygmunt
2006 – 2016 Rudnicki Krzysztof
Na szczególną uwagę w podsumowaniu dotychczasowych osiągnięć ogrodu i wszystkich działkowiczów zasługuje fragment sprawozdania z działalności I Zarządu POD za okres 1979-1982:
„Tereny jakie zostały przeznaczone pod działki przypadły na gruntach nie przygotowanych do tego celu. Nie przeprowadzono na nich żadnych prac melioracyjnych czy też rekultywacji. Tereny w postaci mokradeł i pastwisk wymagały ogromnego wysiłku i nakładów pracy wszystkich działkowiczów. Większość prac wykonywana była ręcznie, bez użycia maszyn. Do poprawy stanu technicznego terenu ogrodu, w tym uzbrojenia w infrastrukturę podziemną i naziemną przyczyniły się w znacznym stopniu zakłady pracy”.
Do końca roku 1983 wykonano całe ogrodzenie zewnętrzne ogrodu, przyłączono wszystkie działki do sieci wodociągowej oraz utwardzono część alejek. W roku 1987 ogród podzielony został na 5 sektorów a stan ten obowiązuje do dnia dzisiejszego. W maju 1989 r. na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej rozpoczęto starania o pozyskanie materiałów na budowę kompleksu budynków. Po wytyczeniu przez geodetę przystąpiono w pierwszej kolejności do budowy budynku gospodarczego. Budowa trwała od września 1989 r. do maja 1991 r. Budynek powstał w głównej mierze z dotacji FMG „Pioma”.
Ów budynek gospodarczy w późniejszym czasie zmienił swoją funkcję i stał się siedzibą Zarządu po dziś dzień.
Projekt budynku świetlicy i terenu przyległego – 1985 r.
Pierwsza numeracja działek
Lata 90-te to kolejny okres realizacji uchwał i wniosków, których zadaniem było uporządkowanie terenu ogrodu i prowadzenie zadań inwestycyjnych mających wpływ na wizerunek i funkcjonowanie ogrodu. Zaliczyć do nich możemy: 1992r. – inwentaryzacja działek i nadanie nowych numerów; 1993r. – 1994r. – sadzenie żywopłotu wzdłuż ulicy Brzeźnickiej; 1996r. – montaż tablic z nazwą ogrodu i wyrównanie terenu wokół świetlicy;